Kalle Ankas Don Rosa



Igår läste jag Kalle Anka och letar efter Don Rosas teckningar. Jag har alltid tyckt om hans teckningar. Mycket detaljer. Jag funderar på att köpa Hall of Fame någon gång - bara Don Rosas teckning. Det finns också några bra Kalle Anka teckningar men Don Rosa ligger första plats. Jag tycker att hans teckningar är mycket inspirerad. Jag som tecknar manga kan försöka rita mer detaljer som hans teckningar. Så mina läsare kan se alla detaljer. Don Rosa är så duktig! Det finns också en tecknare till som är också mycket detalj - Dragonballs Akira Toriyama! Jag måste börja träna att rita mer detaljer... Och det krävs TID! Suck...


Don Rosas teckning



En av Don Rosas böcker



Carl Barks teckning



Don Rosas teckning

Ser du skillnaden? Jag har aldrig förtjust i Carl Barks teckning eftersom hans teckningar är så enkla...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0