S P R E A D T H E S I G N



Spreadthesign (www.spreadthesign.com) är en teckenspråklexikon på Internet.
Den har ungefär mer än elva stycken olika översättningar. Många länder - Japan, (Amerika ? ), Storbritannien, Tyskland, Turiket, Ryssland, Spanien, Finland, Tjeckien, Frankrike, Litauien och Portugal - har deltagit spreadthesign-projekt. Rätt stort, eller hur? Spreadthesign-hemsidan är gratis att lära sig på teckenspråk. Det finns också mer information om Spreadthesign - Leonardo da Vinci-projekt. Jag har jobbat med Spreadthesign. Ni kan hitta mig i Spreadthesign-lexikon på hemsidan. Här är några ord ni kan hitta mig:

*  GLAD, LYCKLIG
* ACKLIMATISERA
* AREOSOL
 
Dessa tre ord är bara ett exempel. Men annars finns jag där nästan överallt. Jag kan inte ge er en lista vilka ord jag tecknar.

Vårt mål är att alla ska få möjlighet att lära sig på teckenspråk - det finns inga åldersgräns. Jag har hört att barn lär sig på teckenspråk innan man börjar säga sin första ord. Jag ska försöka lära min lilla syster som har fött den 25 maj i år. Det ska bli hennes första ord innan hon börjar tala sin första ord. Lite konkurrens mellan mig och min familj, he he!

Här visar jag er en liten Spreadthesign-reklamvideo. Det är en rolig film. Ni kommer att se mig - jag som hade en röd tröja på mig.



Jag hoppas att det påverkar dig att vilja lära sig på teckenspråk. Ett positiv är att man kan prata med varandra på teckenspråk när det finns något hinder att prata med röst. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0