Nya penslar...

Idag har jag hittat egen lösning. Jag fick inspirerad av Final Fantasy 13, kapitel 11. Vackra naturområden, precis vad jag behöver för att inspireras. Jag har granskat lite och var tvungen att skapa egna nya brushes (penslar). Varför skapa nya brushes? Jo, för att det är svårt att hitta brushes precis vad jag vill ha så är det alltid bäst att skapa egna brushes. Det är faktiskt inte så svårt. Vill du skapa egna brushes så här gör man i Photoshop.

BRUSH-TUTORIAL

1. Klicka på "File" och skapa "New..." en ny tom bild.



2. Storlek: 500x500 px.
    Kvalitet: 300DPI.
    Bakgrund: Genomskinlig "transparent".



3. Rita den sort brush "penslan" du vill ha.



4. Klicka på Edit > Define Brush Present > Skriv namnet och klicka på OK.
5. Klicka på brush och kolla "listan" och hitta det du har skapat.
6. OBS! Vill du ha den i framtiden och vill inte riskeras att den råkar ta bort från listan så ska du klicka på lilla pilen-ikon på högra hörnet > Preset Manager... > klicka på din brush > Save Set... >
Försök spara på en plats där du lätt hittar dina brushes "penslar".

Är det inte så svårt, eller hur? :D



... s a y o n a r a ...


Kommentarer
Postat av: Annica

Tack för tipset!! Har aldrig vetat hur man gör tidigare:)

2010-07-12 @ 01:51:19
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0