Realism

Under några veckor har jag börjat öva att skissa realism på A3 och A4 pappren med teckningspennor från Panduro. Några första bilder är ganska surralistisk men det är bara början. Men nu har jag blivit mycket bättre att teckna realism än de första bilderna. Skönt!



Klicka bilden för att se en större bild.

Nu passar jag på att förklara er varför den här bilden har två likadana bilder men en som är spegelvänd. När jag ritar en bild och den är nästan färdig eller fullständig färdig då tar jag bild på den och redigera bilden i min mobil så att den blir spegelvänd. Då kan jag se vilka missar jag gjort för att kunna rätta senare. T.ex. på höger sida har jag upptäckt att killen har för mycket hår på "framsidan".

Här kommer några betydligt bättre bilder jag gjort efter de första tre bilderna ni såg.


 
Klicka bilden för att se en större bild.

Här är några bilder som jag fortsätter att jobba med. Självklart ska jag visa er bilderna när de är klara.



Klicka bilden för att se en större bild.

Den här bloggen (även Wordpress-bloggsidorna) ska jag visa er mina bilder (Photoshop, teckning, Illustrator, m.fl.) och många guider som matrecept, göra egna designsmycken, mobil case, anteckningsböcker och även guide om hur man skapar/redigera bilderna på Photoshop, Illustrator, även teckning på pappret.

Mycket spännande att läsa, eller hur? *hoppas jag...* (_ _')



... s a y o n a r a ...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0