Work.

Kära, konstdagboken!

Jag beklagar att jag har inte skrivit några inlägg på nästan en månad. Jag var upptaget med jobbet och annat men om några dagar har jag jullov från jobbet, så att jag kan börja photoshoppa och blogga så ofta jag kan. Jag passar på att visa er några bilder som jag har skissat och ritat.

För två veckor sedan har jag köpt en tom pocketbok från pocket-affären i tågstation. Jag visste inte att de säljer några tomma pocketböcker som jag kan skriva eller rita. Perfekt att ha för långresor!

Jag har ritat sju stycken sidor i pocketboken och har använt bara rödpennor (för grundskiss), blyertspenna (för grundskiss, också) och svart tuschpenna (för inking). Jag försöker rita "gammal engelsk teckningsstil" (teckna en detaljrik bild med svart penna). Jag har ritat många enkla bilder och nu vill jag ta ett nytt steg - att rita mycket detalj.

Några inspirationsbilder



(Karyn Lewis)



(Art Graphica - Inking Tutorial)



(Art Graphic - Rural Church in pen and ink)

       

(Google)


-----------------------------



... s a y o n a r a ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0